Kdo by neznal značku Marlenka, která svými dorty ohromuje již několik let český trh. Tato moravská firma se sídlem ve Frýdku-Místku se nebála využít pomoci kobotů a zvýšit tak efektivitu práce v expediční části výrobního procesu.
Společnost MARLENKA international s.r.o. je sice mladá, ale velice dynamicky se rozvíjející společnost. Tento trend se odráží nejen v neustálém nárůstu produkce a rozšiřování produktové řady, ale také v kontinuálních technologických inovacích. Potvrzením je i to, že od roku 2008 do roku 2018 byla do těchto inovací a rozvoje firmy investována částka přesahující 1 mld. Kč. Průběžně dochází k automatizaci výroby a instalaci automatických výrobních linek, které při zachování nadstandardní kvality výrobků umožňují nejen zvyšování výrobní kapacity, efektivity, ale také další rozšiřování produktů MARLENKA na celosvětové trhy.
Automatizace výroby ovšem nevede ke snižování zaměstnanosti. Naopak, průběžně dochází k navyšování počtu zaměstnanců v návaznosti na zavádění výroby nových výrobků a rozšiřování výroby. Ukázku zvyšování efektivity při výrobě je např. robotický paletizér – robot FANUC, který zvládá současně obsluhovat 4 výrobní linky a ukládat skupinové balení produktů podle jednotlivých druhů na uživatelsky definované palety. Původně byly jednotlivé druhy výrobků paletizovány ručně. Instalací tohoto robota došlo k uvolnění pracovníků, kteří byli plně vytížení paletizací na jiná pracovní místa. Navíc je dnes tento robotický paletizér FANUC navázán na plně automatický chlazený řízený sklad o kapacitě 1 600 paletových míst, kdy naskladnění i vyskladnění zboží ze skladu je řízeno systémem IT systém VENTUS a automatickými zakladači. Použitím tohoto systému byla zvýšena efektivita a rychlost při naskladňování zboží do skladu i expedici zboží při nakládce. Kapacita byla zvýšena na výkon 100 palet/hodinu (60 out / 40 in).
Společnost MARLENKA je zároveň otevřená veřejnosti, a proto bylo otevřeno návštěvnické centrum MARLENKA, které ročně navštíví přes 15 000 návštěvníků, kteří se nejenže dozví zajímavosti o vývoji společnosti a ochutnají všechny produkty, ale také si z prohlídkového koridoru prohlédnou kompletní unikátní výrobu. Zároveň se na vlastní oči přesvědčí o tom, že veškeré úspěchy, kterých firma za 15 let dosáhla, nejsou dílem náhody, ale poctivé práce.