Termín akce Design Driven Innovation se blíží. Pokud ještě stále uvažujete nad účastí, neváhejte. Tito experti jsou zárukou kvality. Seznamte se, prožijte jejich pracovní úspěchy a nevídané životní cesty.
Pavel Janda
Jeho specializací jsou inovace ve firmách, které se zabývají vývojem a výrobou produktu. Pokud tedy máte vlastní produkt a chcete jej vylepšit, nebo přemýšlíte nad výrobou nového, zkušenosti Pavla Jandy můžete maximálně zužitkovat. Janda má navíc bohaté zkušenosti ve vývoji výrobních strojů a zařízení. Jeho doménou jsou taktéž procesy v oblasti řízení kvalita a výroby.
Začátky
Absolvoval fakultu strojní VUT v Brně a jeho cesta po studiích vedla do zahraničí. Začínal jako konstruktér a vývojář ve Velké Británii u firmy Caterpillar. Nakonec ho jeho vášeň dostala do Německa, kde se stal expertem na konceptuální vývoj strojů pomocí virtuální simulace a predikce analýz. Po sedmi letech v zahraničí se s rodinou vrátil do České republiky a našel si práci ve firmě Bobcat/Doosan, kde se zásadním způsobem podílel na koncepci nové generace strojů.
Střet se zákazníky
Práce v R&D byla sice nesmírně obohacující, ale po osmi letech se Pavel Janda rozhodl vyzkoušet nový směr a začal řídit oddělení kvality. Osobně to vnímá jako jednu ze svých největších životních zkušeností. „Střet s realitou zákazníka“ je podle něj vůbec ta nejlepší škola. Díky této zkušenosti začal inovace aplikovat i zde a spolupodílel se na změně organizace práce a řízení týmu. Díky jeho práci firma iniciovala komplexní změnu firemní kultury a s ní související procesy.
Inovační centrum
Po zkušenostech s řízením kvality, se opět rozhodl přeorientovat na inovace. Jeho dalším působištěm byla firma Eaton, konkrétně její inovační centrum. Hlavní náplní jeho práce bylo vymýšlení konceptů pro B2B zákazníky v oblasti IT a strojírenství. Hlouběji si tehdy ošahal metodologické postupy a zjistil, že některé z nich ve své práci nevědomky využíval.
Direct People
Po absolvování bohatých zkušeností zjistil, že chce své nabyté poznatky předávat dál. Na jedné konferenci se seznámil s Petrem Šídlem, ředitelem Direct People, a oslovil jej s pobídkou k zaměstnání. Šídlo jeho výzvu přijal, a tak Pavel Janda předává své know-how ostatním. Momentálně se nejvíce orientuje na progresivní firmy, kde svými zkušenostmi pomáhá zejména v oblasti produktových inovací. Výborně se tedy k jeho pracovnímu zaměření hodí jeho životní motto: „Nechoď tam, kam tě cesta může zavést. Jdi tam, kde není cesta, a zanech za sebou stopy.“
Jiří Navrátil
Bývalý vědec, který se rozhodl věnovat businessu. Momentálně je velmi uznávaným technologickým koučem, propojuje výzkumníky a investory. Jeho vizí je, aby technologie a výsledky vědeckovýzkumné činnosti byly reálně využity. Přál by si vytvořit novou generaci technologických společností.
Začátky
Vystudoval materiálové inženýrství na VUT, poté pokračoval na Akademii věd. Po několika letech v roli vědeckého pracovníka, kdy se zaměřoval na základní i aplikovaný výzkum, se rozhodl zkusit novou životní dráhu. Přiměl ho k tomu fakt, že nebyl schopný v reálném životě uplatnit své vědecké výsledky. Přišel také na to, že to není pouze jeho problém, ale problém celé české vědy. Rozhodl se tedy pro cestu do Londýna na Imperial Innovation London, kde nejlépe využívají teoretické poznatky v praxi. Stal se externím technologickým skautem a po dobu tří let jezdil na stáže dlouhé dva nebo tři měsíce.
Nový směr jménem infografika
Videa se postupně stávala jedním z hlavních komunikačních kanálů, toho také využila jeho domovská univerzita VUT a začala rozjíždět multimediální centrum. Cílem centra byla komercionalizace a popularizace vědy. Vzhledem k aktivní práci Jiřího Navrátila v oblasti inovací, měl pocit, že věda si zaslouží větší podporu, než jakou dostává od univerzity a rozhodl se založit startup. Jeho společnost SciTech Visual si klade za cíl vytvářet kvalitní marketingovou podporu výsledkům vědecké práce.
Startup úspěchy
SciTech Visual se relativně rychle na trhu uchytil a začal produkovat videa a infografiky. Jiří Navrátil spolu se svým týmem například pracovali pro tři české univerzity, stojí za kampaní Český nápad od Technologické agentury ČR, který představuje celosvětové počiny českých badatelů hravou formou. Po několika letech zkušeností ale došel na to, že ani kvalitní výstupy nejsou recept na to, jak vědu dostat k investorům a začít ji využívat komerčně.
Direct People
Připojil se tedy do komunity Direct People, kteří vytvářejí inovace na míru. Sám říká, že osobní doporučení této společnosti pro něj bylo velmi důležité. Navíc si sám v Londýně vyzkoušel práci v inovační agentuře IDEO, které ho utvrdila ve správném směřování. Nyní zastupuje oblast převážně technologického transferu a snaží se najít způsob, jak efektivně spojit vědu a byznys. Jak říká jeho životní motto: „Přál bych si dělat vědu užitečnou.“
Přečtěte si rozhovory s oběma experty!