Načítám Akce
  • akce již proběhla.

Digitální transformace: „Příběh firem“ (KONFERENCE PŘESUNUTA)

Jedinečná konference k digitální transformaci plná zajímavých řečníků z různých oborů a napříč Českou republikou.

KONFERENCE PŘESUNUTA

Vážení přátelé,

děkujeme za Váš zájem o konferenci. V důsledku nedostatečné obsazenosti jsme nuceni konferenci přesunout na pozdější termín. Termín byl předběžně stanoven na 6.11.2019.
Pokud máte zájem být informováni o novinkách a spuštění registrace, prosím vyplňte následující formulář a my se Vám zavčasu ozveme.

Děkujeme za pochopení


Moderátor
Filip Plevač
  • Filip působil 7 let jako úspěšný generální ředitel firmy Moravia Cans, která získala řadu ocenění v oblasti vědy a výzkumu, ekonomiky a lidských zdrojů. Výsledkem jeho působení bylo navýšení zisku v řádu stovek procent, tržeb v řádu desítek procent. Předtím zastával pozici generálního ředitele Koryna nábytek. Je absolventem VUT Brno fa strojní, oboru manažer výrobních strojů, systémů a robotiky a prošel i MBA studiem na Nottingham Trent University. Mezi jeho záliby patří rodina, cestování, vzdělávání a sport. 

Řečníci
Jiří Šolc
  • Jiří pracuje na pozici Solution/Enterprise Architekta ve společnosti ALEF NULA. Zajímá se o nové technologie, podnikovou architekturu a jak s jejich pomocí podpořit business. Má za sebou zkušenosti z technické, konzultační i manažerské praxe. Podílel se na přípravě a implementaci řady projektů z oblasti ICT.

Martin Hejl
  • Přes 20 let zkušeností v oboru dělá z Martina bezednou studnici nápadů a příběhů o obalech z vlnité lepenky. Pro svůj osobitý styl přednášek a nadšení je žádaným spíkrem na různých odborných akcích. Je otevřen diskuzím a rád předává své zkušenosti dál. Martin Hejl je jednatelem THIMM pack’n’display, výrobce obalů a displejů z vlnité lepenky, který je součástí mezinárodní skupiny THIMM. V obalech z vlnité lepenky vidí obrovský potenciál a je přesvědčen, že správně navržené obaly mohou významně napomoci podpoře prodeje.

Jan Podzimek
  • Honza je podnikatel, dobrodruh a zastánce kreativního selského rozumu, má 10letou zkušenost se strategickým řízením a přípravou digitálních marketingových kampaní. V minulosti spolupracoval na marketingových strategiích např. pro společnosti Jelínek, Nestlé, atd.  V současné době se věnuje projektům, které využívají technologie virtuální reality v několika oblastech.


Program:

08:30 – Registrace účastníků
09:00 – Zahájení, Kam směřuje svět ? Co vše se změní a co to přinese lidem/firmám za pozitiva/ negativa? Můžeme s tím vůbec něco udělat?
09:15 – Úvodní slovo / Filip Plevač, Vize digitální firmy, rozdíly mezi digitální a „analogovou“ firmou, co to přinese majiteli, řediteli, zaměstnancům…?
Od 9:30 – 
Představme si příběh firmy, která chce implementovat principy průmyslu 4.0 a neví proč (co by jí to mělo přinést), ani jak na to (čím začít, jak pokračovat…) Jak by taková firma měla postupovat?

  • krok č. 1 – OSENZOROVÁNÍ PROCESŮ

    Celý proces by měl začít převedením z fyzické do digitální podoby, tzn. načrtnout procesy, které ve firmě probíhají a osenzorovat je, neboli nastavit odkud jaká data budou získávána. Výstup ukáže, kde, co a proč digitalizovat, i co z toho firma získá. 

  • krok č. 2 – SBĚR A VYHODNOCENÍ DAT

    Poté, co firma začne sbírat data, a část naváže i na data z minulosti, je důležité zamyslet tím, jak data co nejlépe využít pro řízení, rozhodování, predikci neboli ve kterých procesech má smysl využít umělé inteligence.

  • krok č. 3 – PAPERLESS OFFICE
    Velmi důležité je zajistit, aby byla data ve správný čas na správném místě, a to ideálně v reálném čase. Proto je třeba převést klíčové fyzické procesy a předávání informací na papíře do digitální podoby (paperless office, production).
  • krok č. 4 – ROBOTIZACE VÝROBY 

    Vzhledem k fungujícímu toku dat a informací do výroby a zpět a jejich inteligentním zpracování může firma velmi dobře posoudit, které neustále se opakující činnosti ve výrobě by bylo vhodné automatizovat/robotizovat

  • krok č. 5 – ROZŠÍŘENÁ REALITA

    Automatizace výroby, digitální přenos dat a dokumentace umožňuje zjednodušit práci operátorů a výrobních logistiků, a to díky využívání různých digitálních asistentů, včetně rozšířené reality. Ta umožňuje nejen nárůst efektivity, ale i přenos činností na zaměstnance, kteří by to jinak bez potřebné kvalifikace vykonávat nemohli.

  • krok č. 6 – VIRTUÁLNÍ REALITA 

    Digitální procesy vyžadují jinou úroveň kvalifikace zaměstnanců, vyžadují i vysokou flexibilitu a efektivitu při jejich zaškolování, změně pracovního zařazení apod. Toto vše lze podpořit díky využití virtuální reality.

  • krok č. 7 – ZMĚNA FIREMNÍ KULTURY ​

    Všechny výše uvedené kroky povedou k tomu, že se zásadním způsobem změní firemní kultura. Dostupnost dat v reálném čase, měřitelnost činností a výsledků, možnost rychle definovat úzká místa, ale i atraktivita pro nové, technologicky zdatné zaměstnance, to vše se do firemní kultury zákonitě promítne. Jaké jsou dobré i špatné zkušenosti v oblasti změn firemní kultury?

  • krok č. 8 – CYBERSECURITY (HACKNUTÁ SPOLEČNOST)
    Digitalizace samozřejmě nepřináší pouze pozitiva, ale i značná rizika. Vytváří jedno velké červené tlačítko STOP, kterým může schopný hacker špatně chráněnou firmu zastavit a způsobit jí značné škody. Příklad firmy, kde se to skutečně stalo, přispěje ke zvýšení povědomí o nutnosti řešit cybersecurity.
Středa 12. 06. 2019
8:30 - 16:30
Moravskoslezské inovační centrum (MSIC), budova Viva
Technologická 375/5, Ostrava-Pustkovec, Moravskoslezský, 70800, Česká republika
Organizátor
MSIC
Web události / registrace